Hemlös ällär?

Bådä igår ock idag så har morsörra tagi på mej än tjock tröjja. Dåm kanske skratt åt dä män jag tycker i alla fall att ja ble döö-snygg i dän. Åh dä skullä ni också tycka åm ni såg mej, ja låvar dä ja! Åvanpå dän där tröjan så har ja haft än fjollig såsa sele mäd ett snörä i. Kåppäl kallade dom dät. Åh i dän där utstyrseln har jag gått omkring bland fålk och visat min snygga fäjja. Jag är dän snyggaste kattän i stan ja vet ni. Fettot visade mäj en spegäl än gång å jag var jö grymmt myckä snyggare än hännä i alla fall!

Ute var dä rätt myckä sakär jag kunde nosa på. Morsorna troddä att dä var första gången utomhus för mäj, män ujujuj va fel dåm har! Jag brukar smyga ut åm nättärna vet ni å gå än runda på krogän och dricka kåcka kåla, för dä ä gott tyckär jag dä.

Sän så har dåm lagt massa pappär i än påse hämma å jag tror dåm övar mig inför ätt liv som hemlös ällär nåt. Titta bara här:



Sisst ja kålladä så varä i alla fall hemlösa såm fick såva under papper. Visst ja kanskä intä sov dårå män jag lekte ju i alla fall å dä är väl typ samma sak i alla fall tycker jag dårå.

Idag lagade morsan spagetti mäd nån skaldjurssås till fettot å såm vanligt fick ja intä smaka. Dom jävlarna! Män nu ska jag i alla fall gå å äta rästerna såm finns i kylskåpet (fettot trodde jag intä såg hännä när hon la in dä som blev över i kylen, när hon kundä gett dä till mej på en gång). 
Förrästen säger dåm att min bajj luktar skit, men vafan troddä dåm dän skulle lukta när dä är så förbannat myckä peppar i matän?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0